måndag 15 februari 2016

VARFÖR HETER BLOGGEN ALLAKANHJALPANAGON?

Välkommen hit! 

Det här är en blogg som jag tidigare placerade på nouw, men som jag kommer att flytta till blogger för att lättare kunna uppdatera den. Jag har även andra bloggar på blogger. Bloggen har nu fått namnet "allakanhjalpanagon" som står för "Alla Kan Hjälpa Någon". Jag har tänkt att du som använder Instagram ska få möjlighet att dela bilder när du hjälper någon annan eller om du har tips på hur man kan hjälpa någon annan. Bloggen kommer även att ge dig tips på hur du kan hjälpa andra. Kanske kommer den även på olika sätt att hjälpa dig då jag kommer att dela klipp där andra lär ut olika saker och eventuellt kommer jag att lära dig saker som jag kan. 


Varför valde du namnet "Alla Kan Hjälpa Någon"? 

Jag valde namnet för att du som bloggläsare ska kunna hitta till min blogg. När jag fyllde 30 år så hade jag en fest på Svedjeholmskyrkan där jag bjöd på tårta och annat gott och alla som var med hade möjlighet att ge en gåva till förmån för Cancerfonden eller ge en gåva till en person som kämpar med cancer. Jag skapade då en kategori på Instagram som jag kallade för #dawwazallakanhjälpanågon för att låta gästerna dela bilder från festen och tanken var sedan att använda den när jag hjälper andra på olika sätt, men som jag tidigare skrev så har jag nu valt ett namn som ska passa för fler. #allakanhjalpanagon.

Dela med dig av tips med hjälp av Instagram! 

I den här bloggen vill jag ha så många tips som möjligt på hur man kan hjälpa andra så nu har jag valt en tagg som heter #allakanhjalpanagon.

Vad kan vi göra?

Otroligt bra fråga! Jag tror inte att vi ensamma kan förändra världen, men tillsammans kan vi få den att bli bättre om vi hjälper varandra.

Hjälpa andra

Låt oss hjälpas åt att hjälpa andra för du har säkert som jag sett allt som händer i världen och det är svårt att förstå och det är lätt att klaga och inte bry sig, men jag tror att om alla skulle hjälpa någon så skulle vi kunna göra stor skillnad i världen. "Ingen kan hjälpa alla, men Alla Kan Hjälpa Någon"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar